tisdag 15 april 2014

Halv väggar!

Hur man bygger olika nivåer på ditt hus, Jag har alltid trott att det är väldigt komplicerat men när man har gjort det en gång så är det hur lätt som helst här kommer mitt tips på hur man kan göra.


Först hittar man en tomt som man vill bygga på.
 
Sen går jag inpå byggläget klickar på grunden och bygger upp en grund.
 
Sen bygger jag upp väggarna runt grunden.
 
Sen bygger jag en väg bredvid grunden.
 
Sen lägger jag på golv på vägen alltså den utan grund. Skriver in Constrainfloorelevation false genom att trycka / hålla in CTRL+SHIFT+C.
 
Sen går jag in på terrängverktyg (marken med spaden på) klickar på utjämna terräng. Du markerar en bit från golvet från grunden och drar ut till golvet på väggen sen släpper.
 
Tar bort golvet från den väggen som är väldigt låg.
 
Bygg väggar runt.
 
Sen trycker du på utjämna terräng och markerar en bit från golvet på grunden och drar ut den mott det ny byggda väggarna.
 
Sen bygger du upp nya väggar igen Tada du har nu gjort en halv vägg.
 
Nu kan man sätta upp fönster så det blir riktigt snyggt tex. från golv till tak.

Sen kan du sätta in trappor.
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 




1 kommentar:

  1. Kan du förklara lite enklare? Får inte till det..

    SvaraRadera